Första yoghurt-testet

Skrev tidigare att jag har fått gå med i en av Buzzador’s kampanjer, där man kostnadsfritt fick testa på Valios nya yoghurt, PROfeel. Prisma i Kokkola hade endast yoghurtarna ifrån utbudet, vilket var lite tråkigt då jag riktigt hade tänkt köpa hem alla olika sorter som fanns i utbudet med köpkortet på 20 € jag fick. Ska prova på kvarken och proteindrycken senare då dessa finns att fås. På Valios hemsida kan man läsa mer om dessa produkter.

Jag och L testade idag på yoghurten med hallonsmak. Om jag ska vara riktigt ärlig så blev första reaktionen ”njaaa..” Lite tråkig om vi båda ska vara riktigt ärliga. Hade väntat mig typ hallonbitar i den, men konsistensen var helt jämn, utan minsta tecken på ett hallon. Antingen har Valio haft en jäkla bra mixer, eller så är det fejk, för yoghurten var ändå rosa i färgen. Står att det finns 3 % hallon där i. Sockermängden var dock lagom, dvs. inte för sött. Men eftersom det fanns ordentligt med protein i, passade den dock oss båda; jag kom hem efter kvällens fotbollsträningar och L kom just hem efter en lång dag med husmontering. Vi fick ändå i oss 15 g protein på var, så det känns riktigt bra trots allt, sånt behövs.

Men rekommenderar jag detta? Lite, ifall man tycker att kvark är för tjockt, inte vill äta yoghurt endast för smakens och konsistensens skull och vill ha i sig tillräckligt protein. Och vill ha något med liten sockermängd. Imorgon ska vi testa blåbär-jordgubb, ifall det skulle vara lite godare.

Har inte mycket annat att tillägga just nu. Kommer från en tung med bra fotbollsträning och känner på mig att jag kommer att vara rätt så sjuk imorgon. Imorgon står valackfotografering och insulintent på agendan. Hörs kanske imorgon!

Kommentera

