Dagsrapport

Jag har haft en riktigt ordentlig sovmorgon, tisdagen till ära. Gårdagens fotbollsträningar i det svala sommarvädret tog med sig mina sista krafter. På grund av lite omständigheter visste jag inte riktigt om jag skulle gå och träna eller ej, men tvingade ändå iväg mig till sist. Vilken tur, eftersom humöret höjdes med lite endorfiner, glada lagkamrater och en vacker kväll. Och bilen fungerar ju ännu. Väl hemma spenderade jag kvällen med en lite trött L, hemkommen efter en lång arbetsdag.

Idag ska jag bege mig mot Krombi, för att först skriva tenten som hör till insulinkursen jag gått på, och sen hälsa på hos mommo och hästarna. Vet inte om jag nämnt det tidigare men moffa ligger på sjukhuset för tillfället. Hälsade på honom igår och han mådde någotsånär okej. Blir förhoppningsvis en strålbehandling  inom snar framtid. Värsta med det hela är att se en människa på snart 80 år, som har hållit sig som en 40-åring ändå tills sjukdomen plötsligt sade stopp. Det är då det tar som mest sjukt, då man medvetet inte alls har förberett sig för eventuella krämpor och plötsligt hamnar man på andra plats, men ”annars” är fullt frisk.

Skulle kunna skriva av mig hur länge som helst, men nu ska jag ställa mig lite och sen slira iväg. Kameran följer med, eftersom jag ska ta lite bilder på ”nya” valacken.

Kommentera

