I did it!

För cirka två månader sen konstaterade min morfar bestämt: Tu ska vaal ti sjuksköjtersko! Jag satt där på sängkanten hos honom och höll med och sa att vi skall hoppas och hålla tummarna. Han visste ju att jag var så intresserad och hade själv haft mycket med ”sådana” att göra i och med sin egen sjukhusvistelse. Nu har han verkligen hållit tummarna där i sin himmel eftersom fick veta att jag slapp in på vård! Jag kommer att bli till sjuksköjtersko! Jag är så lättad och så glad! Moffa veit.

Knapprade alltså här tidigare idag in mig på Novias hemsida idag efter att ha sitt diverse fb-vänners statusuppdateringar om att ha sluppit in på det ena och det andra. Med hjärtat i halsgropen hittade jag dessa listor med alla antagna och vips – mitt namn var med! Jag tror inte att jag någonsin har känt en sådan stor lättnad. Nu får jag ordning på mig själv, kändes det som.

Nu börjar äventyret och utmaningen. Jag vet vad jag kommer att utbilda mig till och jag vill arbeta med det, med en hel del branscherfarenhet i bakfickan. Vad är bättre än det? Tror jag kommer att kunna sova lugnare på nätterna framöver. Hah, tror detta är det gladaste inlägget jag gjort på två år!

Alla pusselbitar faller på plats. Och det är sällan det händer.
(Och en positiv sak till: Jag behöver ju inte söka lägenhet, vi har ju kvar vår trevliga tvåa!)

Tack å hej, nu skall jag hoppa i duschen efter en tung men ack så rolig fotbollsträning!
Kommentera

