Ricinolja i håret

Nu skall jag då börja testa det mycket omtalade knepet att använda ricinolja i håret för att få det att växa fortare och bli friskare. Låter ju lite äckligt, men kanske det är värt det? För tillfället är jag ju rätt korthårig. Det är skönt nu på sommaren, men jag märker att jag får tummen mitt i handen då jag skall försöka på ihop håret till någonting som liknar en frisyr. Det går bara inte. Det var därför jag bl.a. bokade frissatid till M’s bröllopsfest…

Nä men nu ska det testas. Har första omgången i håret just nu i skrivande stund. Det kittlar lite roligt. Kanske en inbillning? Efter 10 min ska jag hoppa i duschen och tvätta bort oljan. Man gnugar alltså in oljan i hårbottnen 30 min före man går och duschar. Och det behövs ej mycket olja, några droppar i hårbottnen påstås det.

Lånade lite bilder på före-efter bilder på tjejer som använt ricinolja Alla bilder från Google. Finns hur mycket som helst av den här typen av bilder…


Ja, vad ska man tro? Det är bara upp till bevis som gäller! Detta blir spännande!

2 thoughts on “Ricinolja i håret

Kommentera

