Onsdag

Kom hem för en stund sen. Idag har det varit renoveringsdag nr. 3. Dagen har mest gått åt att skrapa loss lim (fortfarande) och så begav vi oss till stan för att handla målfärg. Så imorgon är det målning som gäller.

Måste verkligen erkänna att det känns rätt så befriande att ibland släppa fram ”byggaren” i sig, fast hur töntigt det än låter. Det är ju trots allt mitt allra första yrkesval, om man säger det så. Jag trivs verkligen med dessa små renoveringsprojekt. Balsam för själen. Plus att jag har förmånen att låna Festool’s superbra dammsugare och slipmaskin av min älskade sambo, så jag kan inte klaga. Dammar inte alls! Som astmatiker är detta verkligen ovärderligt.

Så detta var dagens rapport. Jag hoppas att sömnen skulle komma så småningom så att vi får börja på imorgon.

Gick länge och sökte efter Tikkurilas välkända Jokerburk… Inte konstigt att det tog en stund eftersom den hade bytt skepnad. Snitsigt!
Kommentera

