Filosofen funderar

Största problemet som så kallad bloggare är att jag fort blir för personlig och känslig. Inget fel med det, tycker själv om att läsa sådana bloggar, men anser att min blogg inte är ämnad att bli  personlig. Jag vet inte namnet på alla som läser och därmed inte anser att de kanske behöver veta allt om allting. Jag skulle nämligen kunna sitta här hur länge som helst och bara ”skriva av mig”. Men he om he.

Är inkvarterad hos min kära mommo. Insåg sent igår kväll efter mitt renoverande att det nog är lite onödigt att köra hemåt 20 km för att sova, tvätta tänderna och köra tillbaka nästa morgon och fortsätta med donandet. Och då bensinen är över 1,70 € litern igen, prkl. Så jag är nattgäst nu.
Idag har vi målat väggarna ett varv och jag tror att det här blir riktigt bra! Den gråblåa färgen gör så att de rostbruna dörrarna kommer fram. Ja ni får se sen. Imorgon blir det varv nummer två och nästa vecka är det golvets tur, vi tar helg emellan.

Imorgon kommer kära L hem igen och jag tror att vi bara ska ta det lugnt. Skall jobba sista skiftet på söndag morgon, så det blir inte mycket till venetziadfirande för min del. Men nästa år på nytt! Vi firar på fredag istället.

Kommentera

