Snart.

Tiden bara rusar iväg. Det är lördagskväll, jag har radat in ett lass med ved och bara slöar i soffan. Imorgon kväll åker jag iväg till Vasa. Kommer antagligen att åka iväg på måndagsmorgnar, men nu när det är skolstart och allt tänkte jag köra på stort och åka iväg en dag på förhand, trots att det är rätt olikt mig.

Dessa två veckor har jag haft semester så att säga. Har egentligen inte gjort mycket annat än försökt vila upp mig, samt renoverat verandan i Krombi med mommo som jag har nämnt här tidigare. Har haft L hemma under dessa två veckor, så det har känts bra. För övrigt så ser jag verkligen fram emot att flytta till Vasa, men det kommer till att ta lite i hjärtat då det bara blir under veckosluten vi bor tillsammans. Saknaden kommer att vara värst. Helt klart.

Jag har nog även på sista tiden lidit av lite bloggtorka. Har helt enkelt inte hittat någonting vettigt att skriva om. Det kanske ändrar nu då så mycket annat även kommer att ändra. Vem vet så ändrar jag hela grejen med bloggen och gör om den till en sjuksköterskeblogg? Antar att den ändå i något skede kommer att ta riktning mot det hållet, men vad gör det?

Jag kommer att börja cykla rätt mycket. Knappa 10 km per dag för att ta mig till och från skolan. Det var senast under gamla goda högstadietiden som jag cyklade så mycket. Det kommer att göra gott, hoppas bara cykeln håller. Har bestämt mig för att låta bilen stå så mycket som möjligt in i veckorna. Den ska mestadels användas på riksåttan helt enkelt.

Nä, nu kommer jag nog ingen vart med detta inlägg. Men kanske nästa uppdatering blir på måndag efter skolan? Fanken, måste köpa en skolväska i något skede också….

Kommentera

