Hejhej

Dålig uppdatering som vanligt här! Det har hänt en hel del sedan senast jag skrev. Har nästan avverkat två veckor under Novias tak och det har hittills gått bra. I helgen var det bröllop som gällde. Ett riktigt superbröllop, vackert brudpar och god mat! Jag är så sur på mig själv över att  jag inte tog fler bilder. Har bl.a. inte en endaste på mig och L. Vi var ändå rätt stiliga kan jag tala om för er. Och det är ju ändå inte så ofta man städar upp sig. Enda minuset var att min klänning satt så tajt att jag fick lämna halva efterrätten. Synd!

Sedan kan jag ju berätta lite om bröllopsfesten. Jag och L kan verkligen inte dansa. Vi skulle inte dansa. Vi tycker inte om att dansa. Men tji fick vi! Vi hittade oss själva på dansgolvet tillsammans med alla andra. Och vänta nu – det var ju roligt! Och pappa, om du läser: Som alltjämt var ni gårrbra! 


Idag är det väl torsdag och jag börjar skolan först 12.30. Hoppas på något intressant på schemat idag. Hittills har det bara varit inledning till allt. Jag skulle väldigt gärna påbörja de ”riktiga” sjukvårdarstudierna. Har redan varit två gånger till skolans bibliotek och lånat en hög böcker. Flitigt värre. Har påbörjat bland annat Katie Erikssons ”Den lidande människan” och börjar förstå varför den boken är så omtalad. Flummigt värre. Men jag förstår ändå liksom vitsen med att läsa denna sorts kurslitteratur.

I helgen blir det höstmarknad på lördagsförmiddagen i Nedervetil och sedan jobb både lördagskväll och söndagsmorgon. Vad har jag gått och lovat? Visst är det bra att arbeta, men prioriterar man att vara med människorna man älskar och endast ser den korta tiden man är hemma, så är jag hellre ledig. Fast jag trivs ju ändå bra på jobbet. Men he om he. Följande helg är ju faktiskt ledig.

Nu skall jag småningom börja ställa mig mot Roparnäshållet för ytterligare en skoldag. Var snälla med varandra.

Kommentera

