Onsdag!?

Äntligen ett skolarbete mindre! Hatar verkligen då man känner att de smått trycker på. Jag och H gjorde idag färdigt ett halvhjärtat arbete om hur det är att höra till Islam. Jag kom fram till en ganska intressant grej gällande religion. Nu är jag ju inte alls så insatt i kristendomen och bibeln och sånt, men ändå ganska intressant hur lika koranen och bibeln är. Men he om he. Någon mer insatt kan ju rätta mig om jag har jättefel här nu.

Kämppis N åkte hemåt idag så jag är ensam resten av veckan. Men på tal om ensamhet så fick jag lust att bege mig ut och cykla lite och fick den finfina idén att cykla till Hotell Vallonia för att hälsa på pojkarna som bor där eftersom de jobbar i Vasa. Tog ungefär 15 minuter att trampa iväg dit. Satt i hotellrummet och kollade på ett par Simpsonsavsnitt och trampade iväg hemåt. Nu är dagskvoten av cyklande fylld tror jag! Blev 18-20 kilometer idag uppskattar jag. Och så långt har jag verkligen inte tvingat min egen kropp på ett bra tag kan jag intyga!

Är fast besluten att få bättre kondition framöver. Den sjönk ganska rejält sedan jag slutade bygga och har inte riktigt kommit tillbaka alls sen dess. Och det är ändå mer än ett år sedan jag slutade. Jag tror verkligen på att man orkar bättre med skolan och allt annat ifall man har en bra kondition. Och annars hålls bättre i skick. Och jag vill komma till det skedet då jag inte längre är svettig då jag är framme i skolan på morgnarna. Det är bara liksom otrevligt. 

Kommentera

