Jag kan faktiskt vara positiv.

Så jag skall till en början berätta för er att jag klarade anatomitenten! Med ett riktigt gott vitsord dessutom. Jag har tillåtit mig själv att vara stolt. För det är jag faktiskt värd nu. Det lönar sig att läsa!

Jag borde egentligen gå och lägga mig. Är alldeles mjuk i skallen efter ett långt och varmt bad och mina vader värker av all träning den här veckan. Idag var det zumba på schemat, så nu blir det viloperiod från allt sådant. Ända tills måndag. Man ska ju inte ta livet av sig då man inte är riktigt van ännu, bättre att vara lite försiktig i början. Det känns i kroppen att den är ovan med den här chockbehandlingen.

Jag har faktiskt en period då jag är nöjd över mig själv och vad jag har åstadkommit. Man får ha det, försöker jag intala mig själv. Och att jag ännu till har varit på jobbet mellan varven gör mig lite extra glad. Tänk då det jämnt skulle rulla på så här bra. Att det inte kommer att göra det, är ju ändå gudasanning. Så därför njuter jag då jag en gång kan.

Men en gudasanning till: det är ju faktiskt fredag imorgon! Och jag ska faansåseeket köra hemåt.

Kommentera

