Hepar

Idag gjorde jag en alldeles förskräcklig återupptäckt: jag hade förträngt hur otroligt äckligt lever är. Jag åt nämligen leversås av misstag, vid mentala enheten vid Roparnäs och mår ännu illa fast det har gått många timmar sen dess. Jag fick lämna allt, petade bara i mig potatisarna och lite sallad.Och jag är ju nästan aldrig petig med maten! Men idag var det nära till att dyka med huvudet före i wc-byttan, kan jag intyga. Usch.

Jag kan ärligt erkänna, jag hatar verkligen inälvsmat. Levern är ett utrensningsorgan och ej ämnat som människoföda. Konsistensen, sötman, strukturen – fyfan! Och då man ännutill har såna här bilder i huvudet blir det hela inte mycket bättre… Gonatt på det hörni! Ska försöka äta lite mandarin…

Kommentera

