Ledig!

Ni kan inte förstå hur skönt det är att vara ledig idag! Känns nästan konstigt. Imorgon och åtta dagar framåt i ett sträck är det morgonskift som gäller, sedan råkar det faktiskt att vara julafton, som konstigt nog är en ledig dag för mig.

Det är ju nog lite knäppt att hålla på så här, alltså att arbeta längre än fem dagar i sträck. Men vad kan man? Pengarna rullar in, jag hålls aktiverad och får bygga upp mer erfarenhet inom branschen. Varje dag lär man sig något nytt!

Ringde förresten upp Kela igår och hade två olika frågor. Fråga nummer ett var ifall jag verkligen kan ha samma adress som min pojkvän, eftersom han förtjänar och jag studerar. Det gick, på villkoret att jag fortfarande hade min tillfälliga Vasa-adress i bruk och det har jag. Fråga nummer två gällde det här med inkomst. Fick rett ut även det ärendet eftersom jullistans lön utbetalas först på nästa års sida. Så allt verkar konstigt nog vara lugnt. Och nu har jag äntligen bytt hemkommun till Kronoby! Absolut det mest praktiska alternativet. Tänk att inte behöva köra 30 km bara för att gå på t.ex. tandläkarkontroll. Vilken lyx det här blev! (För er som inte vet, har jag haft min postlåda och hemkommun i Kåkkelsby hittills, vilket har lett till att alla småärenden blev väldigt omständiga)

Här har jag ritat en mycket sofistikerad bild av mitt nuvarande läge i laglig form.


Nu skall den glada ex-Kokkolabon slira iväg till hemstaden för att köpa ett oljefilter, önska mig lycka till!

Kommentera

