Flopp

En tanke slog mig. Tänk hur mycket nytta man skulle ha kunnat göra med dessa pengar, som gick till att skrämma upp folk med, inför den så kallade domedagen… Jag menar all den möda, lön och energi som har lagts på att göra långa tv-program, filmer, tidningsartiklar, böcker, m.m. Speciellt den här hösten har det visats minst ett program om dagen, angående jordens undergång. Jag har ingen aning om hur dyrt det är att göra tv-program i Discovery, men jag gissar att det inte är någon billig peng. Sånt man ju lite ledsen av.

Man skulle ha kunnat göra rätt så mycket nytta med den pengen. Tänk till exempel på hur mycket malariavaccin man skulle ha kunnat köpa! Eller satsat lite på våra åldringar här i landet…. Hmm…

_____________________________________________________________________
He om he. Men ibland får man faktiskt säga som man tycker.
Morgonskift 6 av 8 är avklarat och jag börjar i ärlighetens namn känna mig rätt så mör. Två morgnar till, tunga sådana, sedan blir min julafton faktiskt ledig. Mellandagarna är dock även jobbdagar.
Egentligen är det lite onödigt att julpynta, men vi har verkligen slagit på stort i år och blivit med julgran! 
”Är julgranen ej stulen blir det ingen riktigt jul”, var det någon som sa…
Snårevägen baj najt

(Och jo, vi har sårvårdsmaterial på köksbordet. Inga konstigheter.)

Kommentera

