Onsdag!

Jag har av någon konstig anledning haft fredag hela veckan. Men idag är det lillördag, och det har firats med glass och en stor mugg kaffe.

Idag var det Ä N T L I G E N injektionsövningar på schemat, till de flestas stora förtjusning. Vi pickade mest atrapper (läs dockor) och apelsiner, både subcutant och intramuskulärt. Kändes självklart lite knäppt, men allt skall tas grundligt från början. Nästa gång är vi ju ändå nåldynor själva. Jag passade på att lära min kämppis hur man ska bära sig åt med pickandet och offrade en sur apelsin för detta.

Ja baa: Välkommen till Rebeccas knep å knåp på skolhusgatan!

Jag har nu bestämt mig för att göra en så kallad Moodboard. Traskade iväg till Rewell center, för att köpa två gigantiskt stora papper (kallas kanske A2?), lim och inspiration. Min Moodboard skall innehålla allt möjligt som inspirerar mig, gör mig glad, och väcker drömmar. Har redan fått upp en handfull olika bilder på kläder, inredning, prylar, landskap, och allt möjligt annat. Skall nog visa upp allting här i något skede. Allt får vara lite råddigt, slarvigt klippt ihop, eftersom jag vet att det kommer att bli lite charmigt i slutändan.

En moodboard kan till exempel se ut såhär:

Nej nu blev det läggdags. Alldeles för sent som vanligt, men man är ju ung! Vårdvetenskap och anatomi på schemat imorgon

4 thoughts on “Onsdag!

  1. Haha 😀 ”Ja baa: Välkommen till Rebeccas knep å knåp på skolhusgatan!” – där fick jag dagens första goda skratt. Låter jättemysit, saknar dej 🙂 Kiva idé me moodboard!

    Gilla

Kommentera

