Long time!

Det har verkligen varit dött här på bloggen i över en vecka. Men i ärlighetens namn, har jag inte heller haft någonting vettigt att skriva om. Sportlovet gick till stor del i sjukdomens tecken, därav denna usla uppdatering. L och jag åkte ändå in till stan på lördagskvällen för att äta vid Pedrina’s och det blev sportlovets höjdpunkt. Tyckte vi var värda det efter min tråkiga soffliggarvecka och hans tunga arbetsvecka.

Annars då…
Idag fick jag 2:ans kort i första hjälp. Det går nästan ut på det samma som 1:ans kort, men vi defibrillerade lite, och övade mer på olika case. En riktigt intressant dag, fast det mesta var bekant från förr. Har mer och mer börjat fatta tycke för akutvård. Tycker om spänningen men har ingen aning om hur jag skulle orka psykiskt och fysiskt för den delen eftersom jag inte har någon erfarenhet. Det är helt klart alldeles för tidigt att bestämma sig för vilken inriktning man tar ännu, men tack och lov har vi ju 70 sp praktik framför oss… Månne det inte klarnar.

Imorgon står injektionsexamination på schemat. Lite smånervöst – hoppas kompisen kan sin sak. Skämt åsido. Men egentligen är jag mest nervös över att vi gjort det hela så lite. Tycker man borde få picka mera på första året, än vad vi hittills har gjort. Hoppas verkligen att jag får picka många gånger under praktiken!

Kommentera

