Det våras

Fick en sådan sjutton till energikick då jag steg upp, att jag fått gjort en hel massa saker som annars bara lämnar. Främst tråkigt pappersarbete. Nu måste jag sticka iväg till Jakobstad av alla ställen för att hämta ut ett paket som kommit lite fel. Skall få ett testpaket från Buzzador med olika hårborttagningsprodukter. Ringde till R-kiosken i Jakobstad och frågade ifall de kunde skicka vidare paketet så att jag inte skulle behöva köra ända dit men nej, det kunde de nog inte. Kanske blir en loppisrunda i samma svep?

Dessa produkter lär ska vara med i paketet! Blir spännande att testa!

buzzador.fi

Trivs väldigt bra på praktikplatsen. Tror att det har råkat sig som så, att jag nästan har fått pröva på allt och lite till. Har lärt mig allt från att ta ekg, tagit reda indikationerna på hundratals olika mediciner, till att pröva på att sticka intramuskulärt i en patient. Var även nåldyna åt en kompis igår som ville öva lite kanylstickande.

Skulle det inte finnas så mycket praktik som vi faktiskt har (70 sp, dvs. en tredjedel av utbildningen), skulle det säkerligen kännas så här då man skulle börja på sitt riktiga jobb.

http://www.hoitajat.net

7 thoughts on “Det våras

  1. Tjena!
    Ja ska dzera he! 😉 He sko man noo egentligen böv göra riktit om man ska vara me i hedee Buzzador, så kanske ja kör me en lillan rapportering jer tå ja ha testa. 🙂

    Gilla

Kommentera

