Mycket på gång

Jag hinner inte riktigt med. Nu i skrivande stund är klockan tre före tolv på natten och jag känner att jag äntligen börjar varva ner efter kvällsskiftet. L har börjat montera Terihus igen, så han är i Nokia den här veckan. Blandade känslor. Saknaden är trots allt stor då man har varit sambosar på heltid igen, nu i över två månader.

Men ensam har jag ändå inte känt mig. Jag har kursat, jobbat, ordnat och fixat och försökt ta lite sol däremellan. Imorgon ska jag försöka hinna hjälpa till hemma i Pera inför E’s kommande examensfest. Är för tillfället väldigt tacksam att jag inte bor under samma tak som dem, minns själv stressen över allting då jag för flera år tillbaka tog min husbyggnadsexamen.

På söndag byter jag verkssamhetsställe för jobbet, för en månad. Arbetsgivaren är den samma, men arbetet är lite mer omväxlande mot det nuvarande. Ska vara på Sandbacka vårdcenter, samma ställe som jag gjorde min praktik på. Jag vet att det blir nyttigt och lärorikt. Och betydligt svalare, än att sitta i sin lilla Corolla mellan klienterna.

På fredag ska jag äntligen och ta bort stygnen jag har på kinden. Det är skönt må jag säga. Som vanligt då man har stygn kliar det något fruktansvärt och jag är rädd att jag skrapa sönder kinden på natten då jag sover. Som tur har det inte ännu hänt.

He om he.

Kommentera

