Regn på en måndag

Här råder nog lite av en inofficiell bloggpaus. Sommaren, ni vet. Mycket som ska hinnas med, datorn blir bortprioriterad som vanligt.

Sista tiden har det jobbats som vanligt, har hunnit uppleva Toto som några andra. Mycket nöjd över keikkan. Har även hunnit med det årliga Klackenpartyt, denna gång med Linda Bengtzing och Markoolio. Och Peeråsetzi förstås. En av de få traditioner vi faktiskt är mån om hos oss.

Har spenderat en del av förmiddagen vid läkargården för att ta EKG. Det
är ju såklart pumpen som bråkar med mig igen. Denna gång är det lite
annorlunda, så tänkte därför checka upp det. Är så otroligt trött de
dagar som hjärtat inte riktigt vill som jag vill. Kortfattat blir det
ungefär såhär: *slag*……Paus 3
sek………*slag*slag*slag*………..paus 3
sek…………..*slag*slag*………….paus 4 sek…………… Ja ni
fattar säkert! Blir så trött och vinglig och medicinen hjälper inte
heller längre. Detta har börjat bråka med mig på arbetstid, så då
bestämde jag mig att nu får det vara nog. Så he om he. Få se vad som
händer nu.

Ute hällregnar det och är kallt. En mycket bra ursäkt att se nya filmen Safe Haven. En av de bättre filmer jag sett på sista tiden, den var gripande och väckte en hel del tankar. Skönt på ett sätt. HÄR kommer ni till trailern! Se den!

Har varit en hel del födelsedagsfirande nu i helgen. Först hade jag mitt kaffe i stillhet med de närmsta sörjande, nästa dag var det Melvins 2-årsparty.Vi har tjugo års åldersskillnad han och jag. När man fyller ett så obetydligt tal som tjugotvå får man vänta sig lite speciella och uppskattade presenter. Jag fick bland annat en ananas av min mommo och två olika sorts exotiska knäckebröd av mamma. Det är sånt man uppskattar nuförtiden!

Snart är det jobbet som kallar, ett lite halvslött kvällsskift på kommande. Skulle vilja ha lite action. (Bara för att jag säger så blir det en sjuhelvetes kväll…)

Sköt om er!

5 thoughts on “Regn på en måndag

Kommentera

