Lillördag.

Har fullt upp i skolans tecken som vanligt. Det är krångel med en kommande eventuell utlandspraktik, en hel hög med skolarbeten som väntar på att bli gjorda, tentläsning, föreläsningar, föredrag… Listan är lång. Däremellan har jag förtjänat för mycket pengar i år, om man frågar Kela. Är så vansinnig att det är onödigt att försöka förklara någonting på här bloggen. Tänk er Kalle Anka med rök ur öronen. Ungefär så.

Nåja, det ska ju inte vara lätt att vara studerande, sambo, bosatt i kappsäcken och bilägare på samma gång. Ekvationen ska liksom inte gå ihop, så är det meningen helt enkelt. Dra åpp snåre å gaa vidari heter det. Det är väl såna här saker som får en att bli ännu mer motiverad att komma ut i arbetslivet, att slippa vara studerande helt enkelt.

Så nu får väl lyxfrun också börja leva på makaroner och lördagskorv. Så som det är tänkt att man ska. 🙂 Jag är ju ändå väldigt envis. Så månne inte allt löser sig till sist.
Det har det ju hittills gjort. Det är bara så svårt att minnas det.

Det är också viktigt att inte hålla allting så övermäktigt. Det har jag hittills gjort. Jag fick en liten reminder, då jag klarade gårdagens läkemedelsräknetent utan att ens ha pluggat. Jag håller mig ofta dummare än vad jag är, hur knäppt det än låter. Jag kan om jag är tillräckligt intresserad. Det kommer man väldigt långt med. Och ja, jag har ett stort intresse av läkemedelsbehandling. Nästan lite för stort om man frågar min stackars sambo! Det är tid att börja tro på sig själv.

Det kanske även skulle vara tid att börja göra saker, man tidigare inte haft tid med. De som känner mig vet vad jag menar. Ridningen, så klart. Om ja jöutis.

Bilden hämtad HÄRIFRÅN

Tack å hej!

Kommentera

