Studiebubblan

Hej på er, här kommer ett sporadiskt inlägg. Jag har fullt upp i studiernas tecken men försöker hinna med annat. Till exempel som att skolka morgondagens enda lektion och köra iväg norrut, hemåt, om en liten stund. Ibland får man helt enkelt prioritera lite. Missbrukarvård i all ära, men he huvittar int riktigt nu. Vill bara hem för att vara med mannen i mitt liv, få i mig lite avgasfri utomhusluft och gå på minneskonsert, ägnad till en av Kokkolas musiker som även var familjebekant.

Förresten har jag bestämt mig för en sak. Jag har sockerförbud ända till jul. Det behövs, tro mig. Det förbjudna är givetvis godis, men även bulla, söt yoghurt, glass och annat onödigt sliskigt men ändå så fruktansvärt gott. Förstå ångesten. Jag är helt beroende av socker – eller ja, av snabba kolhydrater om vi specificerar lite. Vitt bröd, pasta och ris rekommenderas även att jag undviker. Det borde dock gå smidigare med dessa eftersom jag faktiskt gillar fullkornsgrejer då det kommer till riktig mat.

Jag tycker om mat. All mat. Jag älskar en euron juusto lika mycket som en grekisk sallad. Jag kan med det samma erkänna att jag älskar pizza och annan grillmat. Något fruktansvärt mycket. Det är så sjukt gott.(Vadå leva för att äta?) Men erkänn nu, alla hälsoexperter, att det är det. Men kan även tillägga att jag inte är någon storkonsument. Annars skulle jag ofrivilligt få uppdatera garderoben.

Men nu blir det helt enkelt andra tag. Inga genvägar, bara att köra målmedvetet och smart. Nästa vecka hävs mitt motionsförbud, vilket innebär att jag får börja motionera igen efter en envis influensa.

He var he, nu skall jag krafsa ihop mina grejer som ligger utspridda i lägenheten och köra iväg norrut.

Kommentera

