Storm och ny köksgardin

Det har varit ett riktigt oväder här i helgen, stormat som bara vad. Var smått på väg till jobbet då jag mötte en uppjagad sambo i vindstrappan, som mumlade någonting om plåttak, stall och lossnar. Då fick även jag eld i baken och konstaterade att vi inte ens äger någon stege ännu. Tur att man har snälla grannar och hjälpsamma kamrater som kommer på inryckning då det behövs. Plåttaket fick en nödlösning, som får duga tills vidare. En av gårdens björkar nere vid ån hade också mist en gren. Vilken tur vi hade ändå. Själv kom jag endast några minuter sen till kvällsskiftet.


Mitt Jotexpaket kom den här veckan. Hade bland annat beställt en hissgardin till köksfönstret. Jag gjorde en vild gissning att den här färgen skulle passa in utan att skära sig och den verkar te sig perfekt som sommargardin. Billig var den också.

Det kanske blir trevligare skärpa i bilderna småningom då jag får grävt fram systemkameran ur flyttkaoset… Telefonbilder får duga så länge.

Imorgon har jag tredje till sista traditionella skoldagen (foreverandever?) och vi har bokat bord på Strampen med vår klass. Ska bli trevligt!

Kommentera

