Länge sen!

Har haft skrifvandet i bakhuvudet rätt länge. Jag ser ett tydligt mönster i mitt så kallade beteende. Först en tid av sporadiska inlägg, därefter en lång paus. Därefter byter jag kanske design på bloggen sisådär fem gånger, tills jag är nöjd. Så överväger jag kanske att inte ta upp bloggandet ändå. Så ångrar jag mig lite. And the story goes on… Såg att det senaste inlägget var från i somras nångång. Det är faktiskt rätt mycket som hänt sen dess.

Bland annat har jag fått mina papper från skolan. Är officiellt registrerad sjukskötare numera. Har jobbat på vårt kära centralsjukhus i stan. Trivts. Har även en liten filur som ligger i min mage och sparkar. Hon vill nog komma ut nångång i maj ska vi hoppas. På grund av filuren i magen har jag även nu varit sjukledig ett par veckor och ska vara det ända tills mammaledigheten börjar, den 14.4. Är ju inte direkt sjuk, men rejält svullen och har sammandragningar från och till. Dessutom är jag stor som en välgödd val. Detta är helt klara kriterier att inte behöva jobba längre, eftersom mitt jobb är såpass fysiskt och stressande.

Att sitta hemma 24/7 och vara lite av en fånge i sin egen kropp gör ibland en smått galen kan jag intyga. På grund av de ganska rejäla svullnaderna har jag givetvis samlat på mig en hel del kilon. Detta gör i sin tur att en utfärd till t.ex. Prisma blir till ett maratonlopp med bultande och halvt avdomnade fötter och ben, en rygg som skriker hosianna och sammandragningar i köttdisken. Så jag är mest hemma. Netflix är min goda vän.

Få se när jag förmår mig skriva nästa gång. Med hänvisning till fjolårsstatistiken, borde nästa inlägg vara i september…

 

Kommentera

