Glömt hur man såg ut

Min syster var här via på eftermiddagen. Hon fyller år, så jag bjöd henne på kaffe och tårta. Hade också henne att pröva ett par friluftsbyxor jag beställt på nätet. Det är nämligen så att jag började tvivla om jag någonsin kommer att få på dem efter graviditeten, eller om jag skulle hamna att returnera dem, till Sverige dessutom. Hon fick helt enkelt agera provdocka, eftersom vi i stort sett har likadan kroppsform. Byxorna satt som gjutna på henne, så vi konstaterade att jag nog vågar behålla dem. Tänk att man glömmer hur man sett ut före benen blev vätskefyllda? Okej, man är gravid i en ganska lång tid, men ändå, hur kan man glömma sådant…?

Jag kan i praktiken föda när som helst nu, utan att det skulle vara någon panik med bejbin. Enligt gravidappen är det fyra veckor kvar idag. Det känns på ett sätt skrämmande men också väldigt skönt eftersom jag är rätt trött på att vara preggo. Har nog räknat ner dagarna hela tiden, i alla fall i mitt undermedvetande. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, har jag inte njutit en endaste dag av att vara gravid, så jag är så färdig med den biten. Småbarnslivet är en annan femma. Tror att man som förstföderska inte kan känna sig speciellt redo, utan man får ta saker som dom kommer.

De praktiska sakerna börjar vara klara. Barnvagn, babyskydd, smörjor och sånt till bejbin, badkar, spjälsäng, babynest, amningskudde, bröstpump, blöjor, bb-väska och skötbord är fixat. Det var inget billigt kalas, men de flesta sakerna måste man ju ha. Nu fattas endast ett sånt där gråtalarm som man kan placera i vagnen, men det hinner man bra skaffa senare.

Virrpannan loggar ut.

 

One thought on “Glömt hur man såg ut

Kommentera

