Ut i offentligheten

Orsaken till att jag faktiskt tagit upp bloggandet igen (…ööh vilken trovärdighet med tre inlägg under detta år 🙂 ) var att jag fick en sån okristligt lång tid som sjukskriven och numera på mammaledigt. Fingrarna kliar konstant efter att få skriva av sig. Märker tyvärr också hur mycket mitt språk har försämrats. Det beror troligtvis på att jag under det senaste halvåret endast skrivit på vårt andra inhemska språk.  Ångrar tillika att jag inte började skriva tidigare under graviditeten, vem vet vilka hormonstinna men småroliga inlägg jag hade producerat!

Jag räknade ut att jag startade upp min första blogg redan 2008. Det är några år sen! Då var det inte så väldigt vanligt att skriva blogg och de var inte så flashiga som idag. Man hamnade även att vara en jävel på att skriva för att det skulle vara någon vits med det. Idag bloggar många olika sorts människor. Det är bra med mångfald, det är enkelt att hitta bloggar som faller i ens smak!

Har nu under min lediga tid plöjt igenom mängder av bloggar. Av naturliga skäl har det blivit en hel del mammabloggar. Har också läst mycket om träning, god mat, feminism och annat skoj.

Har själv aldrig riktigt haft någon nisch. Har svårt att se mig själv som den där typiska mammabloggerskan, som skriver om allt som barnet gör och hur hens rutiner ser ut. Kommer inte heller att vilja lägga upp bilder på nätet av vårt barn. Mer om det senare.

Håll till godo!

 

 

Kommentera

