Kukkahattutäti ryter till

Ett besök till lokala byabutiken stod på dagens program. Sven var utan kattmat och kylskåpet var tomt. Jag passade på att sticka iväg efter klockan ett, då det för det mesta är lite mindre folk i farten.

Som den höggravida kvinna jag är, lika smidig som en säl på land, brukar jag försöka parkera bilen så nära ingången som möjligt, men givetvis aldrig på en invaparkering, eftersom både är olagligt och fräckt. Jag hittade en bra ruta, strax bredvid invaparkeringen och ser i samma stund hur en liten Golf dyker upp på sidan av min bil. Konstaterar att föraren har valt att använda invaparkeringen. Ur bilen stiger en medelålders man som fimpar sin cigarett och går in i butiken med resliga steg.

Mannen och jag tar en liknande rutt inne i butiken och då jag nästan är framme vid kassan så tränger han sig före mig och börjar lasta upp sina varor på bandet. Till och med kassatanten höjer på ögonbrynen, men säger ingenting. Jag tänkte att han säkert hade jättebråttom hem eller nånting. Men nej. Då han betalat och plockat sina varor går han iväg till spelautomaten och matar in en handfull slantar och börjar spela hedelmäpeli. Jag kokar inombords och hoppas innerligt att ingen stackare med invalapp i bilen lämnar utan parkering på grund av att den här mannen står här vid sin spelautomat.

Jag har ibland svårt att förstå mig på folks fräckhet och rent utsagt dumhet. Nåja, nu har jag åtminstone fått skriva av mig. Nästa gång skall jag verkligen säga till. Den här gången gav jag bara honom blickar som kunnat mörda. Orkade inte riktigt ta till orda. Att avverka ett varv i S-Market tar alla krafter ur mig, så jag är ganska sladdrig och tafatt då jag är framme i kassan.

Har ni upplevt liknande händelser?

2 thoughts on “Kukkahattutäti ryter till

  1. jep jep, för ett par veckor sedan var jag fem före att ryta till åt ett par lite äldre tanter (visserligen) som hade parkerat (snett) med sin lilla skrolla i familjeparkeringsrutorna, som inte ens e närmast dörren man kan komma vid prisman i vasa. Dessutom fick jag fort stänga dörren då jag höll på ta ut Amanda för att tanten int så myki som sir åt mitt håll heller då hon kommer vankande till sin bil å ska in i den…Harmar lite att ja int sa till nåt lite halvfräckt ändå…

    Gilla

  2. Man blir så trött…. Å värsta me familjeparkering e ju att man int kan ge böter åt ”fel folk”, på samma sätt som me invaparkering, där de krävs att man har en lapp i fönstret… 😦 Å ti tryck sig före (en dessutom gravid kvinna) i kön för att få fara å spela på en spelautomat e ju nog så fräckt. Ja förstår int.

    Gilla

Kommentera

