Ödem 2.0

Läsare med fotfobi ska scrolla vidare.

Kunde ju inte hålla mig från att pränta ner ett graviditetsrelaterat inlägg idag heller. Det här är alltså dagens fötter. Det är nog både komiskt och groteskt, jag vet. Jag har faktiskt blivit van att mina fötter och överlag kropp ska se ut såhär. Fingrarna är också som korvar och ansiktet påminner om då man ätit starka och långa kortisonkurer. Helt sjukt. Hur det känns? Lite som då du har sovit på din arm tills den är helt bortdomnad och då känseln sakta kommer tillbaka, ni vet det där pickandet. Plus att man naturligtvis är rätt styv. Lite så. Naturen är grym.Det är här är alltså ett av många tecken på begynnande havandeskapsförgiftning, men som hittills är någorlunda under kontroll. Kommer att vara nyttigt att se tillbaka på dessa bilder sen.

Går för övrigt här hemma med mina älskade christmas-pants. De är absolut enda paret byxor jag är bekväm med längre. Till och med sambons collagebyxor har börjat kännas åtsittande. Som tur har jag inga andra resor än till rådgivningen i övermorgon och mina hälsovårdare log och lovade att jag nog får komma med pyjamas och crocs om det känns så. Den suspekta gula grejen är en luftpump till pilatesbollen ifall nån undrar.

Här nedan är mina fötter i normalt tillstånd. Hittade ingen bättre bild, men en som är halvblind kan ju till och med se skillnaden. Älskar förresten träskorna.

IMG_1031

Kommentera

