Lazy days

Skall för tråkighetens skull knåpa ihop ett riktigt hederligt dagboksinlägg.

Igår hade jag en riktig toppendag. Besök direkt från morgonen av Sandra, min partner in crime. Resulterade i att min vrickade dygnsrytm hamnade i rätt hjulspår igen, det tackar jag för! Vi drack kaffe och skvallrade i några timmar. Skönt att få prata av sig eftersom hon själv fött barn.

På eftermiddagen hade jag rådgivningsbesök. Det kan till och med hända att det nu blev det allra sista för min del. (Efter förlossningen kommer hälsovårdaren hem till en och därefter byter man till barnrådgivningen.) Det blev konstaterat att måendet är det samma som hittills; jag sover dåligt, fortsättningsvis protein i urin 1+ och svullnader 3+ i rådgivningskortet. Allt som vanligt alltså. Det enda avvikande men positiva var att barnets huvud äntligen har sjunkit och fixerats! Det har hittills varit lite ruckbart.

Vi diskuterade även kring förlossningen och min hälsovårdare tyckte jag verkar vara väl förberedd. Det känns nog på ett sätt så, men tillika känner jag att ovissheten över hur det på riktigt kommer att kännas, plågar mig en aning. Jag är ju ändå ett kontrollfreak, trots att jag kan verka rätt cool. Det har jag informerat min hälsovårdare om från det första rådgivningsbesöket.

Nåja, kvällen till ära grillade vi baconinlindad sparris. Det var så förskräckligt gott att jag nästan rös av välbehag. Det lär nog ska grillas den sorten fler gånger i sommar. Hur i hela fridens namn har vi inte gjort det förr? Ska ladda upp en matbild för att riktigt fresta er. Och bacon, det är ju så syndigt gott.

Kommentera

