En kväll vi minns

(Hjälp vad rubriken låter som en sliskig dansbandslåt!)

Men så kom den, kvällen vi alltid kommer att minnas. Bänkade framför tv-soffan med ishockey på tv. Kvällen vi med säkerhet vet att vi ännu är på tumis. Imorgon kanske vi är föräldrar, jättekonstigt på samma gång som det verkligen känns så härligt och efterlängtat. Det finns ju dock inga garantier inför imorgon. Som jag tidigare skrivit kan det ju hända vi till exempel blir hemskickade.

Ishockeymatchen är dock inte så bra för mitt blodtryck. Det är faktiskt den absolut enda idrottsgrenen jag följer med. Har alla tider sett på ishockey, trots att det inte ens kommer hemifrån. Det är även en av de få gånger jag känner mig fosterländsk, eftersom jag i övriga fall inte bryr mig om nationaliteter.

Nervositeten har inte riktigt ännu startat på riktigt, tror att jag inte liksom har förstått vad som inom kort ska hända, trots att jag förberett mig massor. Är antagligen skitnervös imorgon då vi ska äta frukost! 😊

Kommentera

