Om Krombis piggaste bejbi del 2

Igår somnade lillklimpen där kring 8 och vi jublade eftersom det gick så lätt. Den glädjen tog snabbt slut eftersom hon bestämt tog morgon klockan 2 på natten och knorrade värrigare ifall jag inte höll henne i famnen och satt och skumpade på pilatesbollen. Så att.

Hon har tagit några powernappar nu under dagen, men så pass korta att jag inte alls hunnit få sömn. Och det resulterade givetvis i en övertrött tjej som nu äntligen somnade till natten efter timtals gungangde och amning – klockan halv tolv… Och jo, vi har mörkläggningsgardiner.

Trötthet fick verkligen helt nya dimensioner sen vi blev föräldrar. Jag visste förstås om fenomenet på förhand, men att det var så pass extremt kunde jag nog ändå inte ana. Och att man skulle få gjort så otroligt lite. Att sköta om sin hygien, äta och gå på wc, utan avbrott känns plötsligt som värsta lyxen. Städa och koka mat får jag direkt glömma, det gör Daniel i den mån han hinner då han kommer hem. Vi understöder Snellman’s Kokkikartano rätt mycket nu också.

Det är ju en tröst att detta är övergående, det blir bättre ju längre äldre hon blir. Idag är hon exakt fem veckor. Har dock inte sett nån förändring ännu!

Fem veckor sen hon tog våra hjärtan med storm, fick oss att känna så starka känslor vi inte trodde var möjligt. Hon vände upp och ner på våra liv, charmar oss dagligen med sitt tandlösa leende och stora blåa ögon, njuter då man stryker henne i pannan mellan ögonen, älskar starka färger och lugnar ner sig då man spelar John Mayer på Spotify för henne. Det är vår lillklimp det!

Och jo, hon har fått ett tilltalsnamn. Jag pantar lite ännu på det såhär åt allmänheten, vill ägna ett skilt inlägg åt det. Har endast avslöjat det åt nära och kära. Men jag avslöjar det inom kort! Håll till godo.

2 thoughts on “Om Krombis piggaste bejbi del 2

  1. Oj de låter som vid oss! Jag satt också o gungade övervarvad bebis till kl 24 förra natten. Vi kämpar på! Nu får vi hoppas på en bra natt inatt!

    Gilla

Kommentera

