Score!

Ingen annan började spy här, endast stackars Daniel. Hoppas att statistiken hålls som så. Usch vad jag var rädd att det var nånting som smittar. Vi skyller nu på korven. Det finns ju inget värre än att spy, fy farao. Jag ligger hellre i 39 graders feber och är snorig, än har magafare… 

Får osökt flashbacks till de första 12 veckorna av graviditeten, då jag på samma gång genomförde en 10 veckors fördjupande praktik fördelat mellan intensiven, ambulansen och operationsavdelningen. Tycker egentligen att jag var ganska cool som klarade det. Spydde och mådde dåligt en hel del mellan varven, men njöt ändå av praktiken så mycket jag kunde och lärde mig en hel del. Hade medicin som inte alltid hjälpte. 

Kommer väl ihåg en gång då jag sprang ut ur ambulansen och spydde bakom husknuten på ett av kommunernas HVC, så fort bilen stannat. En annan gång hade jag skrubbat händerna och klätt mig sterilt (en process som tar rätt många minuter och kräver noggrannhet), inför en intressant operation, hunnit gå igenom proceduren och instrumenten med handledare och hälsat på kirurgen som jag skulle assistera, för att sedan hamna att rusa ut ur salen och slita av mig kläderna för att spy på närmaste wc… Härligt det här med att vara kvinna. Hmm.

En bild från den tiden på ambulansen. Mådde skit med hade roligt ändå!


Det var dagens mindre glamorösa inlägg. Det är ju så tråkigt att skriva om neutrala och trevliga saker. Och detta är ju verklighet för många väntande kvinnor. Lika bra att inte hålla tyst om ämnet. Såheså.

Kommentera

