Min första kärlek

Jag måste berätta om min första riktiga kärlek inom musikvärlden. Det är ett band som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta, nämligen Def Leppard. Jag hörde dem första gången då jag antagligen var på sexan-sjuan och satt i bilen på Minimanis parkering och väntade på pappa som handlade. Då kom den här låten i bilradion och jag var som såld:


Det var nånting med känslan, soundet, ja allting. Det tog inte länge förrän jag cyklade iväg till bibban och lånade varenda cd med dem. Lärde mig dem utantill, både sångmässigt men också småningom på gitarr. Här kommer ett par favoriter till:

Kommentera

