Materialisten

Idag har jag verkligen blivit många saker rikare. Ja, materialisten i mig jublar av lycka. Inte bankkontot dock. Jag och Ronja var till Prisma och även till Elsa Möbel. Dessutom hämtade jag ut paket från både Lekmer och Dermosil. Här är några av sakerna som skaffats:

– En babysitter i zebramönster. Eftersom vi är hos mina föräldrar väldigt ofta och Ronja har börjat stortrivas i sin sitter här hemma kom vi fram till att det är bra att ha en sitter hos dem också. 

– Ett neongult reflexöverdrag till sufletten på vagnen. Nu syns vi.

– Ett babygym med färgglada krumelurer som pinglar och låter.

– En gördel. *Tantvarning* Främst för att hjälpa magmusklerna att återhämta sig från graviditeten men också för att stöda upp ryggen då jag bär runt på Ronja som säkert är över 7 kg redan.

– En bra amningsbehå. Äntligen! Vid Prisma hittade jag en modell från märket Triumph som passade perfekt. Kommer troligtvis att köpa flera.

– En burk Vintage Paint från Elsa Möbel. Ska måla klart tv-bordet som jag grundmålade under graviditeten. Ska traska iväg till Elsa på nytt nån dag för att bara titta på alla fina grejer, vi hann inte med det idag. Som tur bor vi bara en knapp kilometer därifrån.

– En stor och tung låda från Dermosil. Jag hade gjort en gemensam beställning med svägerskan. Nu behöver vi inte köpa schampo, balsam eller duschkräm på minst ett halvår. Bra. Beställde även deras geldynor för brösten, som man ska använda för att kyla/värma om man känner av att det är mjölkstockning på kommande.

Nu känns det lite såhär:


Men det är ju ingenting i jämförelse med Daniel. Han köpte en båt idag. 😜 

Kommentera

