Vintage Paint

I egenskap av bloggare, så måste även jag använda mig av Vintage Paint. Nåja, skämt åsido. Men vi for en snabbis via Elsa Möbel igår, för att köpa en burk kalkfärg. 

Har inte prövat denna möbelfärg tidigare och måste erkänna att jag inte hade överdrivet höga förväntningar. Men för det första konstaterade jag att den här färgen inte luktade alls. Läste även på burken att den är miljövänlig och till och med godkänd för barnmöbler. Som astmatiker och allmänt känslig på kemikalier borde jag reagerat på färgen, men icke sa nicke. Sen var den dessutom enkel att måla med, tog bra fast på grundmålet (som bara var remontti-ässä) och blev snyggt och jämnt. Så tummen upp för den här färgen!

Så jag målade första varvet på tv-bordet då Ronja sov ett entimmespass. Det är ju länge för att vara hon. Resultat kommer upp lite senare!

Kommentera

