En halv gädda.

Jag har vaknat av mardrömmar. Väldigt märkliga sådana. Drömde att en av mina kusiner stuvade en halv gädda i facet på mig. Ja ni läste rätt. Den var inplastad eftersom den var köpt i fiskdisken. Och jag skrek och försökte komma undan. För er som inte vet så har jag alltså rätt grym fiskfobi, därav känslosvallet.

Nu vaknade jag då med ett ryck så att jag nästan väckte Ronja som ligger och snusar bredvid mig. Klockan är fyra på morgonen. Jag kan inte somna om på grund av hettan. Det suger, eftersom jag vet hur mycket sömnbrist jag har och borde absolut sova nu då dottern sover. Hon vaknar ju ändå snart. Välkommen sömnbristmåndag. Det var liksom nära till en bra dag på kommande eftersom dottern endast vaknat två gånger inatt, men då ska mitt huvud ställa till det istället. Gaah.

Kommentera

