En bra dag

Sitter här i soffan. Ja, jag bör väl avslöja att det är såhär de flesta blogginlägg blir till, alltid skrivna på telefonen. Dottern har somnat på amningskudden och i tv går sinkkuillallinen som jag tittar på med ett halvt öga. Vi har första ordentliga vagnlänken bakom oss på ett bra tag och hann precis undan regnet. 

Vardagsrummet är kaos eftersom jag promt började måla om bokhyllan från mörkbrun till vit med Vintage Paint. Ett ganska stort projekt eftersom det inte är någon liten och näpen bokhylla, utan en stor och brutal sak från 1920-talet gissar jag på. Här är en bild på fanskapet, efter att ha lagt på ett varv primer som jag blandat pikulite vit färg med (fick vara max 5% enligt instruktionerna). Med tanke på att jag har ett litet famntroll på dryga 2 månader, är det rena rama evighetsprojektet eftersom jag bara kan måla då hon sover, vilket inte är hennes favoritsyssla då det krävs. Den som lever får se slutresultatet.


På tal om ingenting har jag anmält mig till ”stark mamma-jumppa” som dras av en riktig mammamage-expert. Man får ha med sig sina avkommor och träningspassen är här i byn, ca 500 meter från vår trappa, så det fanns verkligen inga ursäkter till att inte anmäla sig. Blir intressant att se hur det ska gå. Min mage är ett verkligt projekt. Känsliga läsare bör sluta läsa här, men för er andra kan jag berätta att jag med fingrarna kan känna hur tarmarna rör sig vid området kring naveln. *Suckar* 

Kilona minskar dock, utan att jag egentligen gör speciellt mycket. Nu har jag 8 kilo kvar till startvikten och det känns bra att jag inte behöver hålla igen med maten, snarare tvärtom. 

He om he. Nu vaknar Ronja , så det är bäst att avrunda.

Kommentera

