Köpa eller inte köpa

Jag har ett riktigt i-landsproblem. Jag funderar nämligen på om jag ska ids och jöutas köpa en ny laptop. Min trotjänare gav upp precis då jag blev färdig med studierna, genom att på något mystiskt vis spräcka gångjärnen till skärmen på sig själv, vilket inte går att reparera eftersom det är plasten som helt enkelt spruckit. Då jag efter många om och men fick installerat Windows 10, flippade den ur helt. Skärmen blinkar, pekplattan lever ibland ett eget liv, då man klickar på höger musknapp försvinner menyn blixtsnabbt igen, så man ska vara jäkla snabb om man ska hinna trycka på nånting. Den går att använda, men framkallar en nätt liten dikt av svordomar varje gång. Och är absolut inget att lita på.

Jag fick äntligen mina bilder beställda från Ifolor. Har sammanställt Ronjas tre första månader i en maffig fotobok på hela 60 sidor. Få se om man är lika ivrig sen om man får fler barn, haha. Det tog skitlänge att knåpa ihop fotoboken, jag började med den för över två månader sen. Ovannämnda datorkrångel samt uppmärksamhetskrävande bebis är största orsakerna till att det tog en halv evighet. Men nu är det gjort. Nu gråter jag inte längre blod om datorn kraschar.

Eller ska man satsa på en stationär dator? Eller ska man låta det bränna nästintill ett hål i börsen genom att skaffa nånting med ett äpple på som skulle hålla lite längre än en PC? Fan vet. Eller klarar vi oss med iPaden och våra smartphones kanske? Kanske man kan printa saker hos någon annan… Ääh nu orkar jag inte tänka längre. Vagnlänk nästa.

Kommentera

