Fjällräven Keb Jacket

För ett par veckor sen fick jag ett mail från Fjällräven. Har så länge drömt om deras Keb jacka i färgen autumn leaves, men den hade inte funnits att köpas nånstans längre, trots att jag ägnat timmar på att söka i diverse webbshoppar. Jag mailade dem och de lovade ta kontakt då de tillverkat nya modeller, eftersom de tillverkat så få exemplar av den färgen och de blivit slutsålda i hela norden! Jag tackade för mig och klickade hem jackan. 

Den här jackan har ett sorts symboliskt värde för mig. Det handlar om ett tack till kroppen, för att den burit på ett barn i över 9 månader, klarat av en förlossning med bravur och nu ger mitt barn all den näring hon behöver. Jag har tänkt ut det här länge, det är kanske ett sorts alibi för att ”få köpa” den här jackan (som sen blev en föddispresent av min andra hälft) men vackert så. Nu har jag den, i rätt storlek å allt efter att ha pendlat mellan S och M pga. att kroppen inte är i sitt rätta format riktigt ännu, men det blev en S och den passar eftersom Fjällrävens kläder är rejäla i storleken. Den här jackan ska få komma på hundratals kilometrar av vagnlänkar. 

Kommentera

