Tisdag

Den här låten vaknade jag till. I mitt huvud. Jag vet inte om det är fullt normalt att ha en sång spelandes i huvudet då man vaknar, men det är egentligen ganska trevligt. Ska inte fundera mer på den saken, med risk för att självdiagnosticera mig med nånting som börjar på schizo och slutar på freni… He om he.

 

Mammajumppa stod på dagens schema. Det var andra gången för min del och första för Ronjas del. Var nog lite smånervös över hur det skulle gå eftersom hon ofta blir rätt kinkig om hon vaknar och vagnen inte rullar. Men vet ni, det gick helt över förväntan! Jag startade mot sportplan ungefär en halvtimme innan det började och hann avverka en extra kilometer så att hon hittade sömnen (som detalj bör det nämnas att vi bor ett ordentligt stenkast från sportplan och idrottsgården). Sen sov hon hela jumppatimmen och sover ute i vagnen i skrivande stund, nästan fyra timmar senare. Jag har hunnit äta nåt smått och duscha. Det känns bra att vi har börjat få använda vårt neonate-babyalarm, trodde ett tag att det skulle förbli oanvänt.

Det fina med att Ronja blir äldre är att de ”bra” dagarna ökar i antal. Det här är definitivt en bra dag. Förra veckan började hon mer och mer sova utomhus i samband med vagnlänkarna och kanske vi sakta men säkert får in ett mönster. Hon har ju verkligen tyckt om att vara vaken, nästan så att hon har varit rädd att missa nånting om hon skulle somna.

 

2 thoughts on “Tisdag

Kommentera

