Regn, rusk och ny header

Vad gör hemmamamman då barnet äntligen somnat i kvisten i sin vagn, efter många om och men? Städar hon? Nej. Tillreder hon mat? Nej. Hon knåpar nämligen ihop en ny header då hon äntligen har en ny dator till förfogande. Många svordomar senare är den klar. Är inte helt nöjd eftersom WordPress har en förmåga att göra den suddig, men den är bättre än å-bilden iallafall eftersom den är så säsongsbetonad. Så ser det ju ut hos oss i maj-juni, men inte längre. Och för tillfället är jag inne på mer enkla grejer. Känner jag mig själv rätt så har jag ändrat den inom en vecka.

Daniel börjar jobba på måndag och jag funderar seriöst hur jag ska komma mig upp fem-sextiden efter dom där lite ”intensivare” nätterna då jag agerat tutt mer än vanligt. Det är bara att dricka mer kaffe. Av just den orsaken har jag köpt mig ett paket Arvid Nordquist-kaffe. Mitt absoluta favoritkaffe, mörkrostat och nyanserat. Daniel tyckte dock att kaffet smakade så bedrövligt att vi hamnar att använda en skild kaffekokare till det. Smaken är som… Och vi använder nog samma kaffekokare.

Vi firade venetziaden redan igår, eftersom min syster ska jobba kvällsskift idag. Blev tortillor och fruktsallad som avnjöts på villan. Det räckte bra för vår del. Och vilken tur att vi gjorde så med tanke på vädret. Nä, det är bäst att avrunda före det här blir ett alldeles för meningslöst inlägg. So long.

Kommentera

