Klagovisan

Vissa dagar är man riktigt förbaskat låg. Idag är en sån dag då allt bokstavligen jäklas och mitt humör är därefter. Påminner om vissa pms-dagar från det förgågna. Min vagnlänk stördes igen av nageltrånget som bara bråkar (har haft det så gott som hela sommaren efter graviditeten, tror fötterna har ändrat), barnet som inte vill sova ute i vagnen, babylarmet som råkar ha glömts på villan, jag angstar över att Daniel börjar jobba imorgon och till råga på allt har jag fått nackspärra. Har även skitdåligt samvete över att jag överhuvudtaget känner mig såhär, då jag borde vara den där glada hurtbullen för mitt barn. En gallstensattack skulle vara pricken på i:et idag. 

Skulle jag ha en chokoplatta skulle den väl inte vara långlivad. Men det har jag som vanligt inte och det kanske är bäst så. Och ska ärligheten fram så börjar ja bli torrleid den här hängiga, rynkiga mammamagen (med både diastas och navelbråck konstaterat av en PT). Hur jag än boostar mitt självförtroende med att tänka att det bara är tre månader sen förlossningen och att kroppen måste få tid på sig, så gnager den där dåliga självkänslan kring utseendet där. Det här är ju inte jag – jag brukar ha en sån sund inställning till allt vad kropp och utseende heter och plötsligt känner jag mig som en hormonstinn tonåring med självkomplex. *Rättar till törnekronan*

Kommentera

