Tisdagar – de nya fredagarna

Efter tre bra tisdagar på raken, har jag kommit fram till att de definitivt är veckans bästa dagar. Orsak: Jag tror det är mammajumppan. Jag tycker inte automatiskt att helgen är bäst, eftersom det är så liten skillnad på dagarna för mej och Ronja som mest är hemma. Men tisdagar. Det ni. Jag märker hur trög och rent av sömnig jag har varit före vi kommit iväg oss och vilken energi jag haft efteråt, trots att jag varit helt svettig och smått darrig i låren och armarna. Nu då vi kom hem igen fick Ronja lämna utomhus och sova och under tiden lagade jag mat, dammsög, duschade, lade igång en tvättmaskin och fönade håret. Allt under en timme. Däremellan sprang jag ut och gungade vagnen ett par gånger så att lillskruttan skulle fortsätta sin sömn. Den där energi drabbar inte mig under andra dagar, trots att vi är på vagnlänkar så gott som dagligen. Men starka doser endorfiner gör under. Må det fortsätta i den här stilen under kommande tisdagar. Usch vilken hurtbulle jag varit idag egentligen. Det är inte riktigt likt mig känner jag.

hurtbulle

Google står för bilden

 

Ronja har inte hittills fått några andra symtom av 3-månadersvaccinen, än lite stegring igår kväll. Tempen var uppe till 37,5, men den svarade bra på Panadol. Idag har hon varit helt sig själv och låren ser okej ut. Vi håller tummarna att det blev så lindrigt!

Kommentera

