En bra natt

Vi ligger och drar oss, Ronja och jag. Klockan visar halv åtta. Och hör o häpna, hon vaknade första gången 04:15 och skulle ha mat! Jag trodde först att klockradion var trasig eller nånting, men konstaterade att den nog ändå stämde. Och jag har alltså fått sova från kring 11 då jag somnade, ända tills då! Kan inte beskriva hur skönt det kändes! Tror inte jag sovit mer än max tre timmar i ett sträck sedan jag blev mamma. Så det här var bättre än julafton ju!

Boobsen tyckte givetvis det var mindre skönt, men det löste sig med att Ronja åt från ena sidan och jag pumpade den andra, så slutade det packa i dem. Jag har liksom varit van vid att hon vaknar 1, 3, 4, 5, 6 och sju. Från klockan fyra brukar jag ibland också förvandlas till mänsklig napp. Så ni kan förstå att jag är glad!

He om he, nu stiger vi upp och kokar kaffe. Picknick på schemat vid Meripuisto i stan, tillsammans med några andra mammalediga sjukskötare från jobbet. Lite pirrigt hur vi ska lösa amningen, men å andra sidan är det Ronjas sovtid just då, så med lite tur sover hon i vagnen sålänge vi är där. Vi får amma i bilen ifall det blir krångligt. 

2 thoughts on “En bra natt

  1. Grattis till en bra natt! Otroligt hur något som före man fick barn räknades som ”kort natt” kan kännas så fantastiskt 🙂

    Gilla

  2. Grattis och hoppas att nästa natt blir lika! jag minns att jag vaknade av att det var dyblöt till i sängen när lillan började sova nätterna igenom. Men efter ett tag så stabiliserades produktionen

    Gilla

Kommentera

