Picknick vid havet

Som jag nämnde i morse, var vi idag på picknick i havsparken i stan, tillsammans med några kollegor som också är på mammaledigt. Det gick så otroligt bra eftersom vi träffades kring halv ett på parkeringen och rullade iväg med barnvagnarna till ett bra ställe och bänkade oss – Ronja somnade pladask i vagnen och drog ett 4-timmars sovpass sålänge vi umgicks och åt, ja plus att hon sov under körsträckorna i bilen. Jag njuter till fullo nu så länge det varar, de här ”rutinerna” hinner säkerligen ändra flera gånger ännu. En ytterst trevlig dag i gott sällskap. Att dessutom få pladdra på finska i fyra timmar gör gott. Det är ju inte varje dag jag behöver finska som mammaledig… 


Kanske hon åt lite väl glupskt då vi kom hem, i kombination med mina sprängfulla bröst. Kvällen har nämligen präglats av magknip.  Eller så åt jag nåt opassligt. Nå, vi lär oss. Hon sover äntligen för natten nu. Jag ska också avrunda så småningom. 

Konstaterade att det är bra att skriva ner våra dagar i stora drag, för det är trevligt att gå tillbaka i arkivet i ett senare skede. Det skrämmer väl dock iväg icke-mammabloggsfanatiker, men den smällen tar jag. Bestämde mig för länge sedan att det här minsann inte blir någon typisk mammablogg… Ha. Ha. Roko kvinnå som int kan änder se!

Kommentera

