En intensiv vecka

Idag körde vi iväg till Såka för att gästa Madde och träffa deras nykomling Lotta, som är född i början av augusti. Tänk att man så fort glömmer hur liten en 4,4 kilos bebis är! Det är så roligt att hon förmodligen kommer att bli en av Ronjas första vänner. Åh, vad mammahjärtat gläds. Vi tajmade oss på samma vis igår, Ronja sov sitt eftermiddagspass ute i vagnen och under tiden dracks det kaffe och skvallrades. Sen drog vi ut på en lagom lång vagnlänk. Det funkade bra. Drygt tre timmar senare körde jag hemåt med en utvilad och glad bebis. He funkar

Den här mamman känner sig ganska mör efter en vecka med en programpunkt per dag, trots att allt gått mer än bra och roligt har det också varit. Jag har nog en sorts ”grundtrötthet” i mig som gör att det krävs rätt lite för att mina ögonlock ska börja kännas tunga. Nu inväntar vi att Ronja ska inta djupsömn, så ska jag minsann sova. 

Kommentera

