Jag är inte kreativ

Då jag skummar igenom slogans till olika bloggar på bloggtoppen.fi  märker jag hur otroligt många bloggar det finns som handlar om pyssel, handarbete, D.I.Y., inredning eller liknande grejer. Jag följer även många sådana bloggar. Så slår en tanke mig: jag är verkligen inte kreativ längre. Inte det minsta. Från att ha varit sådär semi-kreativ har inspisen bara minskat och minskat. 

Ett bra exempel är då jag tänkte fixa några egentillverkade dregellappar åt Ronja. Lånade mommos symaskin och allt. Hittade ett mönster på internätet. Klippte bitar av gamla tröjor. Nålade noggrannt, sydde o hadd mej. Två haklappar senare var jag alldeles ilsken och pms:ig (symaskinen krånglade förstås också). Jag hade alldeles för höga krav på mig själv och dessa dreglisar såg ut som något jag kunde ha gjort på trean i lågstadiet. Så jag köpte några från H&M istället. För 4,90. Made in bangladesh, etiskt totalt omoraliska. Men jag orkade bara inte krångla. Kanske någon känner igen sig.

Jag uppskattar ju ändå kreativa bloggar, det är skönt att vila ögonen på diverse alster. Ibland går jag till och med in på Strömsös sida och blir full av inspiration. Jag vill göra nästan allt de gör där. Fantiserar och planerar. Sen lämnar det bara… Men vet ni vad – det är nog helt okej det också. Det försöker jag iallafall intala mig själv. Trevlig lördagskväll på er förresten! Ronja har varit hos mina föräldar ett par timmar sålänge jag gick lös på stan. Jätteskönt!

Kommentera

