Söndagspastalåda

Perus söndag. Prismabesök med Daniel och Ronja. Svärisarna på snabbesök på eftermiddan. Kockade ihop en snabb och enkel (ordkombination som småbarnsföräldrar älskar) fullkornspastalåda med broiler, mifu-ost, lite tomat och sånt. Min kocksyster Edith introducerade den här smått märkliga osten åt oss och jag tror det blir nånting som i framtiden hamnar i köpvagnen nu som då. Här är ett ungefärligt recept på pastagratängen. Schysst blogg som skriver om mat men inte har tagit nån bild på härligheten… Men klicka på riktigt på länken om ni vill pröva på nånting nytt och gott!

Enligt min telefonapp är Ronja igen i ett nytt utvecklingsskede och det stämmer nog precis. Det är precis som om hon skulle ha fått mina humörsvängningar eftersom det verkligen går från noll till hundra på nån sekund och sen lika fort tillbaka, eftersom hon är rätt lättflirtad. Nästan så att hon skrattar och smågråter på samma gång. Och så arg hon kan bli om hon inte kommer åt nånting då hon ligger på mage och inte slipper framåt. Hon har temperament tror jag.


Stora bejbiflickan.

Kommentera

