9/11

Tänk att det igår var 15 år sen världens mest kända terrorattack. Det är såna här gånger man känner att man inte är sådär jätteung längre. Jag minns klart och tydligt då jag och resten av familjen bänkade oss framför teven och försökte begripa allt. Minns även att mamma ville att min syster inte skulle titta, men att hon nog såg allt ändå. Det slår mig hur lite världen har förändrats sen det där. Vad får människan att begå så ondskefulla handlingar?

911-september-11th-attacks

Hittade bilden på Google. Får kalla kårar av att titta på den. Skulle dock gärna vilja besöka 9/11 memorial museum som är byggt exakt där tornen stod.  New York har nämligen länge varit mitt drömresemål nummer ett.

Minns du var du var och vad du gjorde då du fick höra om terrorattackerna den 11 september?

Kommentera

