Post fortitudo exercitatione

Nå nu är dagens pass avklarat då. Svettigt och darrigt men rätt skönt nu efteråt. Ronja ville inte alls sova i vagnen under jumppan, men hon låg nu där och var sådär halvnöjd. Slumrade till emellanåt men vaknade lika fort. Nu i skrivande stund sover hon äntligen här hemma på utsidan, efter att jag sprungit ut otaliga gånger och lullat henne. Svetten har torkat och jag har ätit kall mat. Tror jag duschar då Daniel kommit hem istället. Men vackert så. Tror verkligen det är tänderna som spökar eftersom Ronja nu har sovit sämre ett par dagar i rad, fast hon varit så trött. Här är en bild på mammakroppen. Erkänner att jag nog drog mig lite för att publicera, men så tänkte jag vafan. Kvinnokroppen är så fantastisk!

Nu ska ja unna mig ett avsnitt av Jane the Virgin, serien som jag upptäckte av en slump och som är så rolig! Det är den enda serien på Netflix som jag följer med, tills Orange is the new black kommer med flera säsonger. Åh, Grey´s Anatomy släpper ju snart säsong 13. Som jag väntat. Den 22:a september var det visst i USA. Och ja, jag är ett stort fan av serien trots att jag vet att den är rätt orealistisk. Men jag älskar just den där typen av relationsdrama. Har maniskt följt med ända sen första säsongen för så många år sen.

PS. Jag tror att rubriken betyder efter-styrketräning på latin. Jag vet att jag är nördarnas nörd men kunde inte motstå frestelsen – ha!

Kommentera

