Nattprataren

Ronja har hittills sovit rätt okej mellan nattamningarna. Men inatt började hon prata, mellan klockan tre och fyra. Hon hade ljud hon aldrig förr haft och skrattade och hadd sej trots att sovrummet nästintill är beckmörkt. Jag kunde inte ens bli irriterad eftersom det var så gulligt. Jag bestämde mig för att bara ligga stilla och avvakta. Till sist somnade hon, men spektaklet höll på i en hel timme.

Jag märker att Ronja annars är i en så tacksam period just nu. Hon är nöjd längre stunder i både sittern och på golvet i babygymmet. Hon är dessutom så lättcharmad och ler både på beställning och spontant. Hoppas det håller i sig. Dessutom har jag märkt att hon älskar musik. Klart, det kan ju hända att hon är lite ”hjärntvättad” från tiden i magen, eftersom jag hela tiden lyssnade på musik. Jag tycker det är så roligt att ha henne i famnen och dansa. Jag märker att hon njuter och antingen slappnar av eller sprätter med benen. Dessa låtar är våra favoriter för tillfället:

 

 

2 thoughts on “Nattprataren

  1. Åh, hoppas vi också får en sån period efter det här! Nu är det typ motsatsen som gäller, hon kräver konstant underhållning och gull och helst ska man vara inom räckhåll hela tiden. Kul då hon visar tillgivenhet, men så tungt i längden!

    Gilla

    • Jo, det kommer och går i vågor märker jag alldeles tydligt. Ibland måst man nästan ligga på golvet bredvid henne, men nu njuter jag av ”friheten” då hon är så nöjd. Lever lite i tron att det svänger när som helst, allt gällande rutiner tycks ju ha en tendens att göra så… 😉

      Gilla

Kommentera

