Det går nästan för bra

Alltså det här händer bara inte hos familjen Ågren-Lindfelt. Jag ammade endast en gång inatt! Klockan var dessutom halv fem på morgonen då. Omg. Ronja vaknade sen lite före åtta. Jag är så paff att jag inte vågar tro att det här är sant. Vi har förvisso haft rätt många bra nätter på sista tiden, men den här natten var nog den bästa hittills under mammalivet. Det är ju nästan på gränsen för att räknas som att Ronja sov en hel natt?

Det värsta med mig är att jag inte vågar njuta utan att tro att en ”katastrof” lurar runt hörnet. Nu går jag då i tron att nästa natt kommer att bli tung som attan, med åtta gånger amning och en unge som vill ta morgon klockan 5.30. Det är ju bara mellan öronen på mig det där. Rent realistiskt kommer antagligen nästa natt bli någotsånär okej. Men är man pessimist så är man.

I skrivande stund ligger vi ännu kvar i sängen och drar oss och lyssnar på musik, klockan är lite över åtta. Jag har ingen aning när Daniel stigit upp och åkt till jobbet, det i sig är så olikt mig eftersom jag i alla tider har sovit väldigt ytligt. Kanske jag var utmattad från igår då jag fick en gallattack from hell (igen), som inte ville gå om förrän jag tagit två tabletter Voltaren, en grams Panadol och stod i duschen och skållade mig en halvtimme. Åt lite gurka igår utan att tänka mig för, måste ha varit det…

Ronja är som vanligt på sitt strålande morgonhumör och ligger på rygg och försöker få tag i sina fötter. Hon har inte lyckats så många gånger ännu, men det är på gång. Nu ska vi stiga upp och koka kaffe. Känner mig lite sträv i halsen och täppt i näsan, tror jag hamnar att skippa dagens mammaträning. Jag har så många gånger förr i tiden envist tränat i det här skedet, då man inte riktigt har blivit förkyld ännu men nånting är ändå på g i kroppen. Och det har straffat sig precis varenda gång. Astmatiker som jag är, blir jag dessutom mega-kara-förkyld varje gång. Den känner jag verkligen att jag måste lyssna på kroppen. Det kommer nya tillfällen.

Kommentera

